آثار علمی دانش آموزان صومعه سرایی در کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی صومعه سرا به نمایش درآمد
باهمکاری دونهاد فرهنگی کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا بیش از 170 اثر علمی با عنوان نمایشگاه آثار علمی دانش آموزان صومعه سرایی در کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی صومعه سرا گشایش یافت.
به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان گیلان، نمایشگاه آثار علمی دانش آموزان صومعه سرایی دیروز چهارشنبه (6اردیبهشت) با حضور آرزوعباس زاده، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا ایمان قربانی، معاون سیاسی فرماندار، حسین بالو، رییس اداره آموزش و پرورش، سید هاشم میربهاری، رییس دانشکده فنی میرزاکوچک و دانش پژوه رییس مرکز فنی و حرفه ای و سایر مسولین شهرستان در کتابخانه عمومی پروفسور مریم میرزاخانی صومعه سرا گشایش یافت. رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صومعه سرا با اشاره به این خبر در بیان اهداف برگزاری آن گفت: در این نمایشگاه علمی در راستای عرضه و نمایش آثار علمی دانش آموزان دوره اول و دوم 30 دبستان شهرستان صومعه سرا در قالب جشنواره "جابربن حیان" و با هدف انتخاب آثار برتر علمی دانش آموزان دبستانی صومعه سرایی در سطح استانی جشنواره گشایش یافت، بیش از 170 اثر بمدت دو هفته در معرض نمایش مراجعه کنندگان قرار خواهد گرفت.
آرزو عباس زاده همچنین به سرفصل های جشنواره اشاره و برگزاری این رویداد علمی را رده های تحقیق و پژوهش، آزمایش و طبقه بندی و اختراع دانسته و اظهار امیدواری کرد با همکاری دو مجموعه فرهنگی کتابخانه های عمومی و آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا که بر اساس تفاهم نامه های فی مابین بشکل بسیار خوبی در حال گسترش است، باعث رقم خوردن اتفاقات خوبی در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان شود. حسین بالو، رییس اداره آموزش و پرورش صومعه سرا نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه علمی از دانش آموزان نخبه خالق آثار علمی خواست تا با ارتباط بیشتر با کتابخانه ها و استفاده از تمام ظرفیت آن ها در راه علم آموزی تلاش کنند.
وی همچنین ضمن تشکر از تلاش کتابخانه های عمومی شهرستان جهت بارورسازی استعدادهای نهفته فرزندان شهرستان، برپاشدن این نمایشگاه را اتفاق مبارکی دانست که در صورت تداوم باعث خلق روحیه پژوهش در دانش آموزان خواهد شد.
بالو در پایان به اهداف جشنواره جابر اشاره نمود و آن ها را ایجاد روحیه پژوهش و تحقیق در دانش آموزان در کنار پرورش دانش آموزان خلاق،علاقه مند کردن دانش آموزان به ساخت و ابداعات جدید،پر رنگ شدن نقش کار تیمی، آماده سازی دانش آموزان برای مستند نویسی و ارائه تجربیات،پر رنگ کردن خلاقیت در دانش آموزان با ساخت دست سازه،تقویت فرآیند خویشتن پذیری و عزت نفس،ارائه ایده های مختلف و به کارگیری در جهت بهبود وضعیت علمی،آماده سازی دانش آموزان برای مراحل آینده، تقویت حس رقابت، تلاش برای شرکت و آموزش تحقیقات و انواع آن، شکوفایی و تقویت استعدادهای نهفته دانش آموزان و بارور کردن آن ها، تقویت نقش مشارکت والدین در کمک به دانش آموزان، تقویت ارتباط مثلثی شکل مربیان، اولیاء و دانش آموزان دانست.
ورود به سیستم
ارسال پیغام
نکته : شماره ثبت, شماره رکورد و یا هر داده ورودی که باعث بروز خطا شده است را در متن بازخورد ارسال نمایید.